« Πρώτα προσπαθούν να σε αγνοήσουν, μετά να σε γελοιοποιήσουν, μετά να σε πολεμήσουν και μετά τους νικάς » (Γκάντι)
« Μας έχουν καταλογίσει τα πάντα, εκτός από αυτό που πραγματικά είμαστε και φοβούνται » (Ντεμπόρ)
English
English

Francais

Italiano

Espanol

Portuguese

Deutsch

Polska

Russian

   
Καλώς ήλθατε,
στον επίσημο δικτυακό τόπο
του Υπάτου Συμβουλίου των
Ελλήνων Εθνικών
Αρχική σελίδα
Σχετικά με το ΥΣΕΕ
Συχνές Ερωτήσεις
Δελτία Τύπου
Μ.Μ.Ε.
Γίνετε Μέλη
Κείμενα - αρχεία
Ιστορίες Αγάπης
Επικοινωνία
Εκδηλώσεις
Βασικά Ελληνικά τυπικά προς χρήση των Ελλήνων Εθνικών
Ονοματοδοσία
Γάμος
Κήδευση
Τα παραπάνω αποτελούν ένα βασικό σχεδίασμα τυπικών και μπορούν να προσαρμοστούν ή διαμορφωθούν ελεύθερα από τον καθένα Εθνικό θρησκευτή σύμφωνα με τις ιδιαίτερες περιστάσεις που τον αφορούν.




Προτεινόμενοι δικτυακοί τόποι
«Εκατηβόλος»
Περιοδικό Διιπετές
Βλάσης Ρασσιάς
Ελλήνων Τόποι
Δελφύς - ΥΣΕΕ
ΥΣΕΕ Αμερικής
Ένωση Σαμίων Εθνικών
Μυθολογικό Εργαστήρι για παιδιά
 

Αναζήτηση στις σελίδες του ysee.gr
Powered by FreeFind
το ysee.gr έχει βελτιστοποιηθεί για τον Mozila FireFox



Η Λατρεία του Ήλιου στην Ιαπωνία

από το βιβλίο του Στηβ Ουάϊλερ «Ηλιακά Σύμβολα», αναδημοσίευση με άδεια του συγγραφέως

Η εθνική, πολυθεϊστική Θρησκεία της Ιαπωνίας, το ελάχιστα γνωστό Σίντο, αποτελεί έναν εκπληκτικό συνδυασμό μύθου, εθνικών συναισθημάτων, λατρείας των προγόνων και ενός υψηλά ανεπτυγμένου μυστικισμού. Οι Ιάπωνες συγγραφείς ισχυρίζονται πάνω στο θέμα αυτό ότι η θεωρητική ανάλυση δυτικού τύπου είναι παντελώς ακατάλληλη για το Σίντο. Πρόκειται περισσότερο για ένα σύστημα τελετουργιών, αισθημάτων και έντονων ποιητικών αντιλήψεων, ενώ δεν υπάρχει αμφιβολία πως η πραγματοποίηση των εθνικών αυτών τελετών, έδωσε μέσα από τους αιώνες μία πανίσχυρη αυτοπεποίθηση στο ιαπωνικό έθνος, όπως και μία σαφέστατη θέση του στην πανανθρώπινη κοινωνία και το Σύμπαν.

Η Ιαπωνική Κοσμογονία που καταγράφηκε για πρώτη φορά τον 7ο αιώνα πριν την εποχή μας, αναφέρει πως τα νησιά δημιουργήθησαν από τα πρωταρχικά ύδατα, από ένα ουράνιο ζεύγος που έκανε να γεννηθούν μέσα από την σπερμουργία του πολλές άλλες φυσικές μορφές. Όταν η σύζυγος κάηκε κάποτε και πέθανε, γεννώντας το στοιχείο της Φωτιάς, ο σύζυγός της απέστρεψε το βλέμμα του γιά να μή δεί το απανθρακωμένο σώμα της, σταμάτησε για να εξαγνιστεί και μετά έφυγε μακριά. Από το δεξί του μάτι γεννήθηκε ο Ήλιος (που στην Ιαπωνική Παράδοση νοείται ως θηλυκός) και από το αριστερό του η Σελήνη (που νοείται ως αρσενική). Η Σελήνη παίζει πολύ μικρό ρόλο στην ιαπωνική Μυθολογία, από την μύτη όμως του συζύγου δημιουργήθηκε και ο Σουζάνο ο Νο Μικότο- ο οποίος αναπαριστά την βία, τα γήϊνα χαρακτηριστικά, την φθορά και τον Θάνατο, ενώ αντιθέτως η Ηλιακή Θεά που ονομάζεται Αματεράσου, αντιπροσωπεύει το Φως και την Αγνότητα. Για την ιαπωνική εθνική Παράδοση η Αματεράσου, δηλαδή ο Ήλιος, καθιερώθηκε ως το κατ'εξοχήν σύμβολο του έθνους των Ιαπώνων.

Ο Σουζάνο Νο Μικότο, συνειδητοποιώντας ωστόσο πως η Γη μπορούσε να δημιουργηθεί και επιπλέον να κατοικηθεί, εάν όμως συνεργάζονταν οι δύο αντίθετες δυνάμεις, προσπάθησε να διεισδύσει στο σπίτι της Αματεράσου, η οποία όμως κρύφτηκε σε μιά σπηλιά και άφησε ολόκληρο τον Κόσμο στο σκοτάδι (Υπάρχει ένας ικανός αριθμός σπηλαίων στη σύγχρονη Ιαπωνία, που για το καθένα από αυτά λέγεται πως είναι η συγκεκριμένη σπηλιά στην οποία κρύφτηκε η Θεά). Τελικά όμως, οι άλλοι Θεοί την έπεισαν να βγεί από την σπηλιά. Ανάμεσα στα Ιερά αντικείμενα που χρησιμοποιήθησαν για να βεβαιώσουν την έξοδό της ήταν ένας καθρέπτης. Εικόνα αυτού του συγκεκριμένου καθρέπτη στέκεται πάνω στον περίφημο εθνικό βωμό των Ιαπώνων Ίζε.

Το Σίντο διδάσκει πως η Αματεράσου και ο Σουζανο Νο Μικότο αναπαριστούν όχι τα λεγόμενα Καλό και Κακό του δυτικού δυϊσμού, αλλά δύο αντίθετα στοιχεία που ωστόσο είναι απαραίτητα για να παραχθεί η ζωή στην Γη. Τελικά, ο Κόσμος ολοκληρώθηκε και η Αματεράσου έγινε πρόγονος του πρώτου Αυτοκράτορα στην Ιαπωνία. Η Θεά Ήλιος είναι το κέντρο της λατρείας του Σίντο, το οποίο έχει την πρόθεση να ενώσει τους ανθρώπους. Ο στόχος του Σίντο είναι η διατήρηση της Αρμονίας στην Ανθρωπότητα, την Φύση και τους Θεούς. Η μεγαλύτερη πραγματικότητα που είναι ορατή στούς ουρανούς, γίνεται σύμβολο της άλλης, της απτής πραγματικότητας, εκείνης που είναι κατανοητή αλλά και αντικείμενο σεβασμού στην κοινωνία των ανθρώπων (θεσμοί, έθνος, σύμβολα κ.ο.κ.). Το έθνος των Ιαπώνων αριθμεί δώδεκα Μεγάλους Θεούς των οποίων τα κατορθώματα απεικονίζονται σε δώδεκα πίνακες στους περίβολους των Ιερών τους.

Τα πρώτα στοιχεία του Σίντο (που σημαίνει "Οδός των Πνευμάτων") προέρχονται απο τον 7ο αιώνα πριν την εποχή μας, όταν δηλαδή εισήχθη η ιαπωνική γραφή. Οι πρώτες πηγές αυτού του συστήματος βρίσκονται όμως σε πολύ παλαιότερες εποχές. Την εποχή του Μεσαίωνα το Σίντο επηρεάστηκε αρκετά από τον Βουδισμό, οι δύο θρησκείες χωρίστηκαν όμως οριστικά από τον 18ο αιώνα. Το 1946, οι χριστιανοί Αμερικανοί κατακτητές απαίτησαν από τον Αυτοκράτορα της Ιαπωνίας να απορρίψει την θεία του καταγωγή, ως τμήμα της κατάρριψης της εθνικής θρησκείας. Φαίνεται όμως ότι αυτή η, ούτως ή άλλως, τυπική απόρριψη είχε ελάχιστη επίδραση στην πολύ δυνατή συμβολική σχέση που ισχυροποιήθηκε μέσα στους αιώνες, ανάμεσα στην Ηλιακή Θεά και την Αυτοκρατορική Οικογένεια. Από την άλλη πλευρά, η επιφανειακή "υποχώρηση" του κρατικού Σίντο, επέστρεψε την εθνική Θρησκεία στον απλό λαό. Οι ιερείς, χωρίς κυβερνητική βοήθεια, στράφηκαν αναγκαστικά προς τον πληθυσμό. Όταν λοιπόν ήλθε ο καιρός να ανακατασκευάσουν οι Ιάπωνες τον μεγάλο βωμό στο Ίζε, σημειώθησαν πάρα πολλές και μεγάλες δωρεές από τον πληθυσμό. Περισσότεροι από 50 εκατομμύρια Ιάπωνες συμμετείχαν στην ανακατασκευή του βωμού το 1953 και ακόμη περισσότεροι στην δεύτερη φάση, το 1973.

Οι σιντοϊστικές τελετές συνεχίστηκαν κανονικά, και ο Αυτοκράτορας συμμετείχε στη θεία φύση των προγόνων του, προσευχόμενος τακτικά για το καλό του έθνους του. Στις μεγάλες εθνικές τελετές του Σίντο, στα τέλη του Ιουνίου και του Δεκεμβρίου (γύρω στα δύο Ηλιοστάσια), η Αυτοκρατορική Οικογένεια και οι αξιωματούχοι του Κράτους προσεύχονται για εξαγνισμό και καλή τύχη ολόκληρης της χώρας.






«Είμαστε οι Ινδιάνοι της Ελλάδος»


 



Δελτίο Τύπου 185 / 13. 5. 2006

Με ημερομηνία 7 Μαϊου 2006 απεστάλη Υπόμνημα του Υπάτου Συμβουλίου των Ελλήνων Εθνικών (ΥΣΕΕ) αναφορικά με την ανάγκη για:

  1. ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΝΟΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΘΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
  2. ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΥΤΗΣ ΩΣ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ «ΕΘΝΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ»
  3. ΘΕΣΜΙΚΗ ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΙΣΟΝΟΜΙΑΣ, ΙΣΟΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΙΣΗΓΟΡΙΑΣ ΤΗΣ

στους κ.κ. Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας, Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων, Πρωθυπουργό της Ελλάδος, Υπουργό Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Υπουργό Πολιτισμού,

με κοινοποίηση σε 16 ακόμα σχετιζόμενους με το ζήτημα φορείς (διεθνείς Οργανισμούς, Ελληνικά πολιτικά Κόμματα, Μη κυβερνητικές Οργανώσεις, κ.ά.).

Το κείμενο του Υπομνήματος βρίσκεται εδώ



  Αναφορά στο υπόμνημα του ΥΣΕΕ προς την κυβέρνηση σχετικά με τα δικαιώματα των Ελλήνων Εθνικών από την εφημερίδα ΕΘΝΟΣ του Σάββατου 13.5.2006

[ δείτε την σελίδα ]



Το 7ο Παγκόσμιο Συνέδριο Εθνικών Θρησκειών
, που είχε θέμα «Οι Υψηλές Αξίες των Προχριστιανικών Παραδόσεων και Θρησκειών», πέρασε πια στην Ιστορία, όχι τόσο ως το μεγαλύτερο έως τώρα πολιτιστικό γεγονός στην Ελλάδα σε ό,τι αφορά τον σεβασμό στις προχριστιανικές παραδόσεις των λαών της γής , αλλά, κυρίως, ως ένα πέρα για πέρα επιτυχημένο διεθνές συνέδριο ...
[ περισσότερα ]

 © Πνευματικά δικαιώματα Ύπατο Συμβούλιο των Ελλήνων Εθνικών
Τα περιεχόμενα καθώς και οι υπηρεσίας του δικτυακού τόπου ysee.gr διατίθενται στους επισκέπτες του για προσωπική χρήση και ενημέρωση και δεν επιτρέπεται η χρήση αυτών για εμπορικούς σκοπούς με οποιοδήποτε άλλο μέσο, ηλεκτρονικό ή μη, χωρίς την έγγραφη άδεια του Υ.Σ.Ε.Ε. Επιτρέπεται η χρήση αυτών σε άλλους δικτυακούς τόπους εφόσον υπάρχει αναφορά και σύνδεση με το ysee.gr. Δεν επιτρέπεται η χρησιμοποίηση των περιεχομένων του δικτυακού τόπου ysee.gr για υβριστικούς ή δυσφημιστικούς σκοπούς. Το Υ.Σ.Ε.Ε. δεν φέρει ευθύνη για το περιεχόμενο άλλων ιστοσελίδων στις οποίες μπορεί να οδηγούν συνδέσεις από το ysee.gr καθώς και για το περιεχόμενο των κειμένων που αναρτώνται στην Αγορά από τους χρήστες.